Sunday 27 March 2011

LaPtOp HiLaNg

Seawal 8.59pagi aku dikejutkan oleh suara kak salmah...
                       Farhana kak Salmah nak buat spotcheck...
terkejut aku yang sedang lena memeluk ultraman...ku celik mata...memisat-misat mataku...melihat siapa yang bertandang kebilikku pagi-pagi buta ini...
                      terlihatlah olehku sesusuk tubuh yang tidak dikenaliku...BERBAJU KORPORAT                       GUARD..BERTUBUH SASA...BERAMBUT PENDEK...
AIK? siapa ni? ku buka mataku...maka kenallah aku dengan pemilik susuk tubuh berkenaan...MAK GUARD rupanya...haha...ngatkan siapa lah tadi...                   di dalam bilik tidurku ada 4 orang manusia yang menceroboh mengganggu ketenteraman pagiku...haha...mereka adalah KAK SALMAH,KAK SIDAH AHLUYAH,DAN DUA ORANG GUARD PEREMPUAN yang tidak ku kenali...dua orang guard tadi sibuk check bilikku yang xberapa nak kemas tu...(hehe)...mereka mencari-cari disegenap ruang yang boleh memuatkan sesuatu sebesar file pejabat....                 aku melihat guard itu menyelongkar bilik tidurku dengan rakus...setelah berpuas hati dengan hasil kerja mereka,segera mereka beredar dari bilikku...aku bangun mengekori mereka...aku bertanya kepada kak sidah yang berada pada kedudukan paling hampir denganku...
KAK SIDAH,LAPTOP HILANG? kak sidah pun menjawab...HA'AH LAPTOP HILANG...aku bertanya lagi...YANG SIAPA?MACAM MANA? kali ni bukan kak sidah yang menjawab tapi kak salmah yang menjawab soalanku...LAPTOP BELLA...DIA KOPAK TINGKAP...
                AKU PUN TERLOPONG mendengar jawapan kak salmah...
laptop bella? baru semalam bersama-sama dengan bella kat PSZ sama-sama update blog...tak sangka arini laptop dia da kena curi...BESARNYA KUASA ALLAH...sekejap je masa berlalu...
               sambil-sambil aku terlopong tu tangan duk sibuk angkat baju yang ku sangkut ditingkap bagi mengeringkan baju ku yang masih lembap petang semalam...
selesai aku angkat  bajuku terus aku masuk bilikku...aku tengok laptopku di atas mejaku..alhamdulillah laptopku masih ada...YA ALLAH JANGANLAH KAU UJI AKU DENGAN UJIAN SEPERTI UJIAN YANG MENIMPA BELLA INI...SESUNGGUHNYA AKU TIDAK SEKUAT DIA(BELLA)..
aku pesan kat roomate ku agar berwaspada menjaga laptop masing-masing agar tidak berulang lagi perkara seperti ini...kemudian bergegas aku ambil tuala dan menyucikan diriku daripada segala kekotoran selepas dimatikan malam tadi (tidur)...alhamdulillah ku masih bernafas dimuka bumi-MU YA ALLAH...

No comments:

Post a Comment