Tuesday, 5 July 2011

BERBUKA DAN JALAN-JALAN

haha harini dalam sejarah....
berbuka puasa kat AU5 (dekat dgn taman permata)
dalam perjalanan nak ke AU5 tu boleh plak tersesat ke AMPANG,hahahaha
gile lawak...perjalanan memakan masa sejam lebih...\berbuka dalam kereta minum air minerasl...wakakakaka
pastu baru la jumpa kedai makan yang dicari...hehe...
nasib baik makanannya sedap...sate dia SEDAPPPPPPPP!!!
jarang dapat rasa sate yang sedap mcm tu...sate daging dia lembut...wahhhhh!!!
pas da mkn tu p plak jalan jalan kat TITIWANGSA....
hahaha g tarbiah semua yang duk kapel kat citu...perghhhhh
ramai giler SETAN-SETAN kat kawasan tu...
BERPELUK,BERCIUM semua ada lah!!
gile apa???

pastu p plak KLCC...hahaha
memang gile la...balik kolej dalam pukul 11.30 malam...orait tak?
hahaha otai gile....

papepun thanks kat ahra sebab da bawak kami jalan-jalan.....

><

Saturday, 2 July 2011

$$ CUKAI $$

apakah itu cukai?
cukai itu adalah suatu benda yang menyusahkan aku!!
wat aku pening kepala!!
nak kena cari pasal cukai kat internet ni hah...
dah la internet ta dapat...
nasib baik guna line org lain...haha credit tu mr.taxi kita...
pastu bila da dapat line,maklumat plak tak jumpa...atoyaii...
mula mula nak wat negara china...p la cari maklumat sal negara china nih..
da dapat da maklumat...tapi terlalu banyak maklumat...jadi pening da mana satu yang nak pakai ni hah...

pastu tuka la plak negara singapura...
da dapat maklumat sal negara singapura nih tibe tibe ada 6 org yang pilih negara singapura nih...
jadi tukar la negara lain...sebab ta nak gado ngan budak budak ni kan...
amik plak negara arab saudi...
da syok cari maklumat tetiba wani cakap (lebih kepada tunjuk bukti) negara arab ni tak ada cukai pintu.....
pastu dengan frustnya tuka plak negara len...
wani da dapat maklumat da...dia amik negara hongkong...
tinggal lah aku yang tak tau nak wat negara apa da nih...
dalam duk tak tau nk wat negara apa...(dalam kelas komputer ni padahal ms duk cari negara lain nih)
aku pun buka la portal bendera negara-negara seluruh dunia...haha
nampaklah kat mata nih NEGARA CHILE...hahah
macam ada peluang jer nih(dalam ati)
maka dengan segeranya cuba buka portal cukai negara chili nih...
tapi malangnya kena konseterit kat puan fauziah kat depan yang duk terangkan formula formula yang pening gile babeng...
hahah...jadi tak dapatlah aku mencari maklumat sal cukai cili ni ha....
hari berganti hari....
sampailah hari jumaat...
aku mengambil peluang yang ada...
bangun pagi...
p mandi...
siap mandi tgk tepon...FRUST MENONGGENG!!!!
wani antar msj...ada taklimat LI kat KSJ....atoyaiiiiiiiiii
 maka bersiap la nk p ksj tu ha....
g la dgr taklimat....da la lambat stat..wat geram je...bkn byk pun nk ckp...sikit jer pon...
tp ok la...byk jgk la maklumat yg dpt...
tp knp mesti ksj?
knp tak kat DK je?
huh!
k la lupakan sal tu...da berlalua da pon kan...
pas abis tklimat,g mkn kat kafe ksj smbil tggu bas...
pastu trus g PSZ..
masa tu dlm pkul 12 lebih...
g PSZ cari maklumat cukai cili....
kepala da pening2 da....
berdenyut denyut kepala....
jam da pkul 4...
g semayang...rehat jap....
pastu sambung balik....
sampai la mr.taxi sampai...
g mkn lam pkul 7 gitu la....
pastu balik....
ni baru dpt maklumat...blom wat esaimen ag....adoiiiiii...
ni la pengorbanan ya....
pastu tido...konon2 esok nak bangun awal nak siapkan saimen....

keesokan harinya...


pkul 1 ptg...
baru bangun hahahahahahahahahahahahaha!!!!1
g mandi...
wani duk sibuk2 msj....ajak g mkn....ajak g carefour....ahh serabutnya!! tak tau ke aku tak siap ag cukai ni ha?
sibuk duk ajak g carefour lak...bazir masa tau tak!!!
pastu g iron tudung...
naik bilik tgk wani duk ajak g mkn ag...
ishhhh!!!!
(hm g mkn?.......boleh jgk.....nanti tak la lapar g psz kan?...hm boleh la....)
pastu balas msj wani....ckp boleh la g mkn kat kist....wani plak balas dia da ada kat kist...
huh wat sakit ati je!!!!
aku pun semayang dulu....
g la kist.....
makan....wani n nisah tanya KAK ANA NAK IKUT TAK KAMI G CAREFOUR?
aku pun jwb...HM NTH LAH...CUKAI TAK SIAP AG NIH....
pastu wani ckp...wat nantilah...kita wat sama2 ms wat kek nanti...ok?
aku pon pikir...hm btol jgk....
pastu g la ikut dorang g carefour.....

lukul 8 mlm baru la stst wat esaimen cukai....hahahahah....tu pun bukan wat tapi duk copy n paste jer...hehehe...
ni ha baru btol2 wat esaimen cukai...hehehehehe 

pukul 4.00pg

Friday, 24 June 2011

Alhamdulillah

Alhamdulillah...baru puas hati tgk blog...comel la skit pada yang sebelum ni...

yang sebelum nih ntah macam ape ntah...haha semua gara-gara hati berkecamuk...

tapi sekarang da ok da...haha...

alhamdulillah...

hmmm sebenarnya ada banyak benda nak kongsi tp tak bawak plak dah segala maklumat tuh...hehe nantilah yer...kalau ada masa nanti akan kongsikan bersama...insyallah...

JUMAAT

HAISHHHHHHH!!!!!
AKU SAKIT ATI BETOL DGN BLOG NIH...STRESS JADINYA...KANG TUKA BLOG KANG...

Sunday, 3 April 2011

dipersilakan pergi

dipersilakan kamu pergi dengan hormatnya sebagai mana dipersilakan kamu datang dahulu

aku tidak mampu menghalang

aku sakit bersama kamu

kamu sakit bersama aku

maka jalan terbaik adalah perpisahan

kamu juga telah mengakui bahawa ada ibu dan ayah insan lain yang telah dahulu "menjemputmu" menjadi menantunya tidak seperti ibu bapaku yang tidak mengendahkanmu

maka melangkahlah kau

pergi bersamanya

aku akan doakan kamu bahagia ke akhir hayat

jangan lagi kau mencari aku

berbahagialah dengannya

pasti tidak akan terasa sakit pabila bersamanya

dia pasti dapat memahamimu

tidak seperti diriku yang tidak pernah berjaya memahamimu

dia pasti membahagiakanmu

akan ku doakan kebahagiaan kalian walaupun diriku dibelit kesengsaraan perbuatan masa lampau..

Saturday, 2 April 2011