Thursday, 31 March 2011

Productive Muslim Youtube competition.flv

ProductiveMuslim Weekly Naseeha - Do You Want to Be King?

How to be a productive muslim

ProductiveMuslim Animation Series - Purify Your Gaze & Stay Productive

فوائد ان تستيقظ مع صلاة الفجر productive muslim

Pinanglah Daku Kerana Dakwah - Best Giler! | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Pinanglah Daku Kerana Dakwah - iluvislam.com + discover the beauty of islam

Prolotherapy - Rawatan Unik Yang Berkesan Untuk Sakit Sendi Akut Atau Kronik | iluvislam.com + discover the beauty of islam

Prolotherapy - Rawatan Unik Yang Berkesan Untuk Sakit Sendi Akut Atau Kronik iluvislam.com + discover the beauty of islam

Bertudung Tidak Semestinya Menutup Aurat: Bertudung Tidak Semestinya Menutup Aurat (HOT !)

Bertudung Tidak Semestinya Menutup Aurat: Bertudung Tidak Semestinya Menutup Aurat (HOT !): "1. Baca ini dan fahami ini dahulu. Sabda Rasulullah s.a.w. : 'akan datang ummatku di akhir zaman terdiri dari kaum wanita yang mana merek..."

kAsIh SaYaNg SeOrAnG IbU


TeRaSa tErSiSiH sEnDiRi Di pInGgIr SaNa
KaU tIaDa LaGi Di SaMpInGkU
bErBiCaRa mEnYaLaKaN aPi
tIkA KaU dIsAmPiNgKu

TuTuRmU kU aNgGaP bIsU
tInGkAhMu UnTuKkU
sUmBaNg BaGi dIrIkU
hArApAnMu PaDaKu tIdAkKu EnDaHkAn

NaSiHaTmU MaDu pEnYeMbUh lUkA
pAbIlA bErSaMaMu HiLAnG lUkAkU
lEwAt kU sEdArI nIlAi CiNtA mU
pAbIlA KaU tIaDa LaGi DiSIsIkU

bElAiAnMu KiNi mAsIh tErAsA
rEsTu DaRiMu MeMbAwA kU
kE sYuRgA
lEwAt kU sEdArI NiLaI cInTa Mu
pAbIlA kAU tIaDa LaGi Di SiSiKu

AnDaI dApAtKu KeMbAlI
mEnGuBaH yAnG tErJaDi
PaStI tAkKaN gUgUr LaGi
WaLaU HaNyA sEkAlI

nAmUn HaNyA yAnG biSa
Ku kIrImKaN
nAsIhAtMu mAdU pEnYeMbUh lUkA
pAbIlA bErSaMaMu HiLaNg LuKaKu

LeWaTkU sEdArI nIlAi CiNtAmU
pAbIlA KaU tIaDa LaGi Di SiSiKu
BeLaIaNmU KiNi mAsIh tErAsA
rEsTu dArImU mEmBaWaKu kE SyUrGa
LeWaTkU SeDaRi nIlaI CiNtAmU
paBiLa kAu tIaDa lAgI dISiSiKu

NaSiHAtMu mAdU PeNyEmBuH LuKa
PaBiLA bErSaMaMu hIlAnG dUka Ku
LeWaTkU SeDaRi nIlAi CiNtAmU
pAbIlA KaU TiAdA LaGi dIsISiKu

kU KaN CuBa
TeMpUh hIdUp SeNdiRi
KeRnA KiTaKaN
kErNa kItAkAn aKhIrNyA
sEnDiRi
..........


LAGU NI DIDEDIKASIKAN KHAS BUAT
TEMANKU BERNAMA
NOR SYAZWANI AKMAL BINTI AMIN RAZIP

LAGU INI MENJADI LAGU
KEGEMARANNYA

JADI SAYA DEDIKASIKAN KEPADANYA
SEMOGA ANDA TERHIBUR
^^

Tuesday, 29 March 2011

SuSuNaN OrGaNiSaSi SaLaHuDiN aL-aYuBi


LIHATLAH BAGAIMANA PEJUANG ISLAM DAHULU
MENYUSUN STRTEGI UNTUK MENGALAHKAN
MUSUH-MUSUH DURJANA ISLAM

WALAUPUN TANPA MENGANGKAT SEBELAH TANGAN
NAMUN MEREKA BERJAYA MENGALAHKAN
MUSUH ISLAM YANG BERSENJATAKAN PEDANG DAN
SEGALA MACAM ALATAN CANGGIH

LIHATLAH

LIHATLAH

BEGINILAH CARANYA UNTUK MENAWAN KEMBALI
BUMI YANG KIAN HARI KIAN PARAH DENGAN
GEJALA DAN PENGARUH BARAT...

SEMOGA VIDEO INI MAMPU
MENAIKKAN SEMANGAT PARA PEJUANG ISLAM
TAKBIR
ALLAHUAKBAR!!!!

UnTuK ReNuNgAn BeRsAmA


SEKADAR PERKONGSIAN DIRI
UNTUK SEMUA
BAHAWA KIAMAT SEMAKIN HAMPIR
NAMUN KITA SEMAKIN LALAI

SEDARLAH SEMUA
BANGKITLAH!!

kHaLiFaH pErTaMa


KHALIFAH PERTAMA
KHALIFAH PERTAMA
OOOOOO...
KHALIFAH PERTAMA
...........
DI SANA TERPANCAR SINAR CAHAYA
MENERANGI LORONG-LORONG YANG GELITA
NAMUN MEREKA TIADA PERCAYA
MALAH MENCACI DAN MENGHINA

ENGKAULAH YANG PERTAMA MEMBENARKANNYA
HILANG SAUDARA HILANG SEGALA-GALA
ENGKAU TETAP SETIA
KALIMAH TUHANKAN BERTAKHTA

DIKAULAH LAMBANG TEMAN SEJATI
PADA KEKASIH JANJI DIPATRI
KHALIFAH PERTAMA
MENGGENGGAM ERAT PANJI SUCI
BILA KEKASIH TIADA LAGI
( KEKASIH TIADA LAGI )

TEMAN DIKALA SUKA DAN DUKA
TIADA APA YANG DAPAT MEMISAHKAN
RELA BERKORBAN HARTA DAN NYAWA
LAFAZMU HANYA KEBENARAN

TIKA BISA MENJALAR MENCENGKAM TUBUH
KEKASIH LENA DIPANGKUANMU
ENGKAU TETAP SETIA HINGGA MENGALIR AIR MATA

KAULAH LAMBANG TEMAN SEJATI
PADA KEKASIH JANJI DIPATRI
( KHALIFAH PERTAMA )
MENGGENGGAM ERAT PANJI SUCI
BILA KEKASIH TIADA LAGI

KINI
DISINILAH JANJI SETIA
ANTARA SAHABAT DAN KEKASIH
MENJADI INSPIRASI KAMI
WALAU TIADA PERNAH BERSUA
AKU KAN TETAP SETIA
UNTUK SELAMA-LAMANYA

KHALIFAH PERTAMA
MENGGENGGAM ERAT PANJI SUCI
BILA KEKASIH TIADA LAGI

DIKAULAH LAMBANG TEMAN SEJATI
PADA KEKASIH JANJI DIPATRI

KHALIFAH PERTAMA
MENGGENGGAM ERAT PANJI SUCI
BILA KEKASIH TIADA LAGI 

mY HaPpY fAmILy

ABAH
 : seorang ayah yang tegas
 : juga seorang ayah yang garang
 : namun,walaupun abah seorang yang garang,abah sangat penyayang ( love u abah )
 : abah juga handsome

UMI
 : seorang ibu yang lemah lembut
 : juga seorang ibu yang prihatin
 : walaupun lemah lembut,ketegasan tetap ada dalam diri umi
 : umi cantik,kulit putih dan lembut ( jeles gak )

EKA
 : adik pertama saya
 : seorang lelaki yang alim
 : handsome
 : ramai peminat ( walaupun dia xbgtau tp sy taulah )

ATIH
 : adik kedua saya
 ; smart guy
 : suka berhias
 : sangat menjaga penampilan diri
 : nak kata handsome tu taklah sanagt tapi bole la...
 : ada awek rasanya (memang nak kena )

IRSYAD
 : adik ketiga saya
 : berumur 12 tahun
 : seorang yang manja
 : pengawas sekolah
 : manja dengan kakak dia

WAFIQ
 : adik saya yang terakhir ( setakat ni lah )
 : berumur 6 tahun
 : lincah
 : hiperactive
 : banyak mulut ( kak sidah pun mengakuinya )
 : comel
 : mengada-ngada
 : manja dengan kakak dia juga

itulah serba sedikit berkenaan keluarga saya...

Monday, 28 March 2011

MeNcArI yAnG MaHa SaTu

video 


 Terkapai-kapai diri dihanyut arus waktu
kegelapan hati yang sering buat ku keliru
dalam menguji pergolakan emosi diri
tak siapa tahu ada yang memerhati

mencari yang maha satu itu yang ku tuju

 di dalam menjalani tiap dugaan yang diberi
membawa pengertian hidup yang abadi
tanpa perlu menipu diri sendiri
yang menjadi lumrah duniawi

seandainya ada yang memberi ruang
akan ku baiki setiap kekurangan
oleh itu diri ku memerlukan
 petunjuk dari MU oh Ilahi

kau yang maha satu

diriku kini masih tercari-cari
jawapan di setiap persoalan ini
ku akui kesalahan yang buat segalanya
gelap jadinya ku terima seadanya

ku cari terus kesitu
itulah petunjuk hidupku
terangilah gelap hatiku
ku pohon restu dariMu

akan ku baiki setiap kekurangan
oleh itu diriku memerlukan
petunjuk dariMu oh Ilahi

kau yang maha satu

agar tidak tersilap langkahku
tiba-tiba berbisik namaMu oh Ilahi
terdetik dihatiku untuk sujud
ke pangkuanMu memohon ampun dariMu

tak seharusnya ku tergoda lagi
dunia ini yang sesat membuntukan jiwaku
kiniku mengakui keagunganMu
yang membuatku sedar siapa diriku ini

UNIC CAT

tak semua lahir sempurna
tak semua lurus jalannya
bermulalah cerita dah dijadikan cerita
dengan izin Yang Maha ESA
wujud aku cita dan cinta
segala yang ada
bermula dari Yang Maha ESA
aku akui ada langkah serongku
taklah hasratku setajam itu
yang amat ku risau 
lidah hujan dibanjiri fitnah
melilau-lilau
Tuhan lindungilah dia dari kata jahatnya itu
doa-doa dipohon
sentiasa setiap masa
ampunilah dosa-dosa semasa
laluku kesana
dewasakan pemikiranku yang tak semegah mana
salah silapku berkarya
tak pernah ku salah guna
kau yang maha satu
kau yang maha satu

Sunday, 27 March 2011

LaPtOp HiLaNg

Seawal 8.59pagi aku dikejutkan oleh suara kak salmah...
                       Farhana kak Salmah nak buat spotcheck...
terkejut aku yang sedang lena memeluk ultraman...ku celik mata...memisat-misat mataku...melihat siapa yang bertandang kebilikku pagi-pagi buta ini...
                      terlihatlah olehku sesusuk tubuh yang tidak dikenaliku...BERBAJU KORPORAT                       GUARD..BERTUBUH SASA...BERAMBUT PENDEK...
AIK? siapa ni? ku buka mataku...maka kenallah aku dengan pemilik susuk tubuh berkenaan...MAK GUARD rupanya...haha...ngatkan siapa lah tadi...                   di dalam bilik tidurku ada 4 orang manusia yang menceroboh mengganggu ketenteraman pagiku...haha...mereka adalah KAK SALMAH,KAK SIDAH AHLUYAH,DAN DUA ORANG GUARD PEREMPUAN yang tidak ku kenali...dua orang guard tadi sibuk check bilikku yang xberapa nak kemas tu...(hehe)...mereka mencari-cari disegenap ruang yang boleh memuatkan sesuatu sebesar file pejabat....                 aku melihat guard itu menyelongkar bilik tidurku dengan rakus...setelah berpuas hati dengan hasil kerja mereka,segera mereka beredar dari bilikku...aku bangun mengekori mereka...aku bertanya kepada kak sidah yang berada pada kedudukan paling hampir denganku...
KAK SIDAH,LAPTOP HILANG? kak sidah pun menjawab...HA'AH LAPTOP HILANG...aku bertanya lagi...YANG SIAPA?MACAM MANA? kali ni bukan kak sidah yang menjawab tapi kak salmah yang menjawab soalanku...LAPTOP BELLA...DIA KOPAK TINGKAP...
                AKU PUN TERLOPONG mendengar jawapan kak salmah...
laptop bella? baru semalam bersama-sama dengan bella kat PSZ sama-sama update blog...tak sangka arini laptop dia da kena curi...BESARNYA KUASA ALLAH...sekejap je masa berlalu...
               sambil-sambil aku terlopong tu tangan duk sibuk angkat baju yang ku sangkut ditingkap bagi mengeringkan baju ku yang masih lembap petang semalam...
selesai aku angkat  bajuku terus aku masuk bilikku...aku tengok laptopku di atas mejaku..alhamdulillah laptopku masih ada...YA ALLAH JANGANLAH KAU UJI AKU DENGAN UJIAN SEPERTI UJIAN YANG MENIMPA BELLA INI...SESUNGGUHNYA AKU TIDAK SEKUAT DIA(BELLA)..
aku pesan kat roomate ku agar berwaspada menjaga laptop masing-masing agar tidak berulang lagi perkara seperti ini...kemudian bergegas aku ambil tuala dan menyucikan diriku daripada segala kekotoran selepas dimatikan malam tadi (tidur)...alhamdulillah ku masih bernafas dimuka bumi-MU YA ALLAH...

Thursday, 24 March 2011

SiNgLe SeMuLa

Tepat pukul 12.15 malam pada malam ini (24.3.2011 tapi kalau diikutkan da masuk 25.3.2011) saya bergelar single semula...hurm..tepat jam 12.15 jugalah air mata saya bercucuran jatuh membasahi selimut (yang telah setahun bersama saya)..belom pun abis mesej yang dikirim,air mata telah dahulu menemani saya...setelah seberapa ketika barulah saya sambung membaca kembali mesej yang dikirim...insan yang dipercayai mengaku telahpun menemui insan lain yang telah menawan hati sanubarinya bukan setakat itu sahaja...malah beliau juga telah mengaku bahawa beliau telahpun menemui kedua ibu bapa pasangan barunya itu...kedua ibu bapa pasangannya itu berkenan dengan beliau dan berhasrat mahu mengambilnya sebagai menantu...beliau berkata peluang untuk dia bersama pasangan barunya itu jauh lebih cerah berbanding saya...

Hubungan saya bersama dia mencecah 8bulan...tepat-tepat 8bulan hubungan kami...lantas dia memberi saya hadiah dia mempunyai pengarang jantung yang baru...dan mahu mendirikan rumahtangga bersama pengarang jantungnya itu...hadiah yang sangat indah untuk saya kenang sepanjang tempoh kami bersama...terima kasih abang...akan ku kenang hadiah ini...akan ku simpan hadiah ini sehingga akhir hayatku..dan berbahagialah kamu bersamanya...


Mungkin ini sudah takdir kepada diri ku ini...supaya lebih berhati-hati memilih pasangan hidup...supaya tidak tertipu dengan SYURGA-SYURGA DUNIAWI....sesungguhnya sungguh indah syurga duniawi kerana aku belum kenal syurga yang hakiki syurga yang telah ALLAH sediakan kepada hamba-hambaMU yang soleh dan bertawakal kepada segala nikmatMU YA ALLAH..kiranya mahu aku bandingkan syurga dunia dengan syurga akhirat sememangnya tidak terbanding langsung syurga dunia dengan syurga akhirat...kerana syurga akhirat hanyalah untuk hamba-hambaMU yang soleh dan taat kepadaMU YA ALLAH...dan syurga akhirat tersangat-sangat indah sehingga tidak langsung terlintas di fikiran manusia bagaimana indahnya syurga yang telah ALLAH sediakan untuk hambaNYA yang taat dan soleh kepadaNYA dan syurga inilah yang mahu aku huni...bukan syurga dunia yang penuh dengan penipuan ini...


Sungguh hinannya diri ini...ampunilah aku YA ALLAH...sungguh aku sangat kotor untuk menjejakkan kaki ke syurgaMU yang indah permai namun tidak pula aku sanggup ke nerakaMU kerana pasti aku tidak tahan dengan siksaan dariMU YA ALLAH...KAU ampunilah dosa-dosaku YA ALLAH...akan ku bersujud dan bertasbih kepadaMU YA ALLAH...KAU tetapkanlah keimananku...KAU tingkatkanlah keimananku kepadaMU...KAU suburkanlah cahaya keimananku kepadaMU...dan janganlah KAU palingkan aku daripada cahaya kasih sayangMU...KAU ujilah aku dengan ujian yang dapat aku tempuhi...Kau ujilah aku dengan ujian yang dapat meningkatkan keimananku kepadaMU YA ALLAH...sesungguhnya KAU MAHA BERKUASA ke atas aku...aku hanyalah hambaMU yang hina lagi jarang bersyukur...KAU ampunilah dosa-dosaku YA ALLAH...



FiRsT tRy

Assalamualaikum...alhamdulillah syukur kepada ALLAH SWT kerana masih memberi kesempatan kepada diri ini untuk terus bernafas di muka bumi ciptaanNYA ini...dan juga telah memberi nikmat hidup yang tidak terhingga kepada diri ini...alhamdulillah...